Висшата лига намалява наполовина финансирането за благотворителната организация Rainbow Laces

Adam Crafton

Висшата лига намали наполовина годишното си финансиране за LGBTQ+ благотворителната организация Stonewall, която стои зад годишната кампания Rainbow Laces, в последния си договор с организацията, докато Adidas също значително намали собствения си финансов ангажимент.

Клубовете от Висшата лига отбелязаха кампанията Rainbow Laces през две седмици на игри от най-висок клас между 2 декември и 7 декември този месец. Според уебсайта на Висшата лига “концепцията е създадена, за да покаже подкрепа за всички ЛГБТК+ хора във футбола и извън него.” Ангажиментът включва публични демонстрации на подкрепа, тъй като клубовете носеха ъглови знамена с дантели на дъгата, табла за резервни играчи и капитански ленти, докато социалните медийни канали на Висшата лига също рекламираха кампанията.

Кампанията Rainbow Laces е за десета година. Въпреки че вече се превърна в част от корпоративното обзавеждане през сезона на Висшата лига, кампанията за мъжки футбол рядко популяризираше или обсъждаше въпроса преди 2013 г., когато партизанска маркетингова кампания на Stonewall и компанията за залагания Paddy Power провокира Висшата лига към действие.

Висшата лига формализира партньорство със Stonewall през 2017 г., а през 2020 г. те подписаха допълнително двугодишно споразумение, в което Висшата лига се ангажира да „работи заедно за насърчаване на разнообразието и включването във всички области на играта, създавайки безопасна и приветлива среда за всички , независимо от сексуалната ориентация или полова идентичност.“

Това включва ангажимент за образование в академиите на Висшата лига, а Висшата лига и Стоунуол работят заедно за разработване на ресурси и програми за треньори и лидери в рамките на клубовете, като същевременно въвеждат ЛГБТ+ включване в програмите за грижа за играчите във всички възрастови групи. Стоунуол изигра и ключова консултантска роля, когато Джейк Даниелс, футболистът на Блекпул, стана първият английски футболист, който разкри, че е гей след Джъстин Фашану през 1990 г.

Въпреки признаците на напредък, включително стартирането на групи за ЛГБТ+ поддръжници в цялата дивизия през последното десетилетие, доклад на Stonewall за отбелязване на десетилетието на Rainbow Laces, което обхваща всички спортове извън футбола, предупреждава, че проучванията показват, че само 35 процента от хората са съгласни че спортните събития на живо осигуряват приветлива среда за феновете на ЛГБТК+ и само 33 процента са съгласни, че състезателният спорт е приветлива среда за гейове и бисексуални спортни личности.

В публикация в социалните медии в края на ноември Челси написа, че „продължава“ за десетата година от кампанията Rainbow Laces на Stonewall. Въпреки това, последното подновяване на партньорството на централната Висша лига със Стоунуол доведе до намаляване на повече от 50 процента от годишното финансиране, предоставяно на благотворителната организация, което е значително по-малко от над 100 000 британски лири годишно участие.

Висшата лига също така вече не е част от глобалната програма за разнообразие на Stonewall, която се описва като „даване на (компаниите) на инструментите, от които се нуждаете, за да възприемете стратегически и структуриран подход към инициативите за равенство на ЛГБТ в световен мащаб“. Това може да се възприеме като важно в контекста на Висшата лига, тъй като техните клубове често имат глобални фенбази и социални медийни канали в юрисдикции, където хомосексуалността е криминализирана. Отношенията на Висшата лига със спонсорството и собствеността, свързани с националните държави, които забраняват хомосексуализма, също са под микроскопа.


Кампанията Rainbow Laces е в своята десета година (Stuart MacFarlane/Arsenal FC чрез Getty Images)

Adidas, най-големият производител на екипи в Европа, също значително намали финансовия си ангажимент, което Атлетик е казано, че преди това е струвал над £500 000 на година. Когато е попитан конкретно от Атлетик ако Adidas и Stonewall имат някакви текущи отношения, които представляват финансиране, Adidas казаха, че не могат да коментират поради търговска чувствителност. Стоунуол също каза, че не могат да коментират данни нито за Висшата лига, нито за Adidas по същите причини.

Adidas добави: „Имаме дългогодишна връзка и горда история на партньорство със Stonewall. Продължаваме да търсим начини да работим заедно, като същевременно си сътрудничим с редица други партньори около нашата инициатива Make Sport Equal.” Adidas продължава да си партнира с Stonewall FC, водещ базиран в Лондон ЛГБТК+ футболен клуб (отделен от благотворителната организация въпреки споделеното име), докато Adidas си сътрудничи с Манчестър Юнайтед тази седмица, за да бъде домакин на събитие за клубния персонал и групата на привържениците на ЛГБТК+ Rainbow Devils на “Олд Трафорд”.

През последните години благотворителната организация Stonewall получи огромно внимание и контрол от страна на пресата, с повишен фокус върху тяхната политика за транссексуалните и обещанието на благотворителната организация да „остане в челните редици на кампаниите за правата на транс хората“. През 2021 г. BBC се оттегли от схема за равенство на работното място, ръководена от Stonewall. Разпространителят твърди, че участието му в схемата на Stonewall's Diversity Champions повдига въпроси дали може да бъде безпристрастен по въпроси, за които благотворителната организация води кампания. Редица правителствени отдели на Обединеното кралство преди това се оттеглиха.

Не е ясно дали интензивното наблюдение на Стоунуол изобщо е допринесло за спада в спортните договори, но източниците, с които говориха Атлетик, които пожелаха да останат анонимни, тъй като не са упълномощени от своите работодатели да говорят публично, посочиха много повече желанието на някои клубове от Висшата лига все повече да притежават собствените си инициативи за многообразие и приобщаване, вместо да възлагат отговорността и кредита на външен изпълнител организация. Обратното мнение на това е, че не всички клубове демонстрират еднакъв ангажимент и следователно могат да паднат под най-високите стандарти.

В изявление до Атлетик, Висшата лига каза: „Инвестицията на Висшата лига в Stonewall е за предоставяне на техните услуги за поддръжка. След формирането на партньорството собствените ресурси на лигата и клубовете и ангажиментът за включване на LGBTQ+ нараснаха значително. Това доведе до повишен вътрешен експертен опит, с въведени политики, които вече са вградени във всички дейности.“

Най-новите и по-ограничени отношения на Висшата лига със Стоунуол запазват семинари за съюз и обучение за лидерите на равенството и разнообразието на всеки клуб.

Stonewall каза: „Ние се гордеем с партньорствата, които развихме през десетилетието на Rainbow Laces. Нашите партньори са от жизненоважно значение за подпомагането на превръщането на кампанията ни в пряко действие – начело на промяната и извършване на работата за създаване на по-приобщаващ спортен свят. Сега в своите 10th година Rainbow Laces продължава да оказва влияние и да променя нагласите.

„Въпреки че естеството на партньорствата естествено се променя с течение на времето, е окуражаващо да видим повече организации, които работят целогодишно, за да вградят приобщаване в цялата си работа. Продължаваме да работим в тясно сътрудничество с широка гама от партньори – включително английската Висша лига и adidas – за да създадем трайна промяна и да направим спорта игра за всеки.“

отидете по-дълбоко

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

Играчите избягваха да говорят за Rainbow Laces. Не сега

(Снимка: Алекс Пантлинг/Гети изображения)





Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOGIN

User Welcome once more to the Football Academy Levski - Rakovski

Skip to toolbar