Вътре в сделката за предната фланелка на Манчестър Юнайтед: $75 милиона на година, без клауза за Шампионска лига

Adam Crafton

До лятото на 2023 г. Манчестър Юнайтед претърпя десетилетие на борби.

Без титла във Висшата лига след оттеглянето на сър Алекс Фъргюсън през 2013 г., Юнайтед достигна четвъртфиналите на Шампионска лига само два пъти през тези 10 години и беше петият си постоянен мениджър в лицето на Ерик тен Хаг. Клубът изглеждаше готов за продажба, а историческият им стадион “Олд Трафорд” и тренировъчните съоръжения “Карингтън” се нуждаеха от жизненоважна модернизация.

На този фон Юнайтед се впусна на пазара за нов спонсор на предната фланелка.

Базираната в Германия софтуерна фирма TeamViewer обяви през 2022 г., че не възнамерява да поднови петгодишно споразумение с United на стойност £47 милиона (£37 милиона по текущи курсове) годишно, което е започнало едва през 2021 г. До декември 2022 г. United и TeamViewer постигна споразумение, което позволи на клуба да изкупи обратно правата върху тяхното спонсорство на предната фланелка.

Търсенето отведе Виктория Тимпсън, главен изпълнителен директор на съюзи и партньорства на United, в Сан Диего, Калифорния, където тя попита Дон Макгуайър, главен маркетинг директор (CMO) на Qualcomm, американска технологична фирма и съществуващ партньор на United, дали може да се активизира към чинията. След месеци на преговори беше постигнато споразумение: тригодишен договор на стойност 225 милиона долара.

Новият домашен екип на Юнайтед, представен днес, включва Snapdragon, дъщерно дружество на Qualcomm, като най-видния спонсор на фланелка, която ще бъде носена в мачове както от мъжкия, така и от женския отбор на клуба. Snapdragon, в случай че се чудите, произвежда чиповете или процесорите, намиращи се в около три милиарда устройства в световен мащаб, в смартфони, компютри, виртуална реалност, игри и автомобили.

В интервю с АтлетикCMO McGuire разкрива:

  • Snapdragon има опция за удължаване с още две години след първоначалното тригодишно споразумение.
  • Годишното спонсорство от 75 милиона долара не зависи от класирането на Юнайтед за Шампионската лига и те няма да бъдат санкционирани, ако прекарат последователни сезони извън това, което е елитното европейско клубно състезание.
  • Snapdragon ще има опцията да постави името на благотворителна организация отпред на фланелките на Юнайтед за един мач на сезон, за да насърчава добри каузи.
  • CMO на Snapdragon заяви, че би имало „много смисъл“ и би било „положително“ за Висшата лига да изведе еднократни игри от редовния сезон, включващи Юнайтед извън Англия, на ключови пазари като САЩ
  • Snapdragon би искал да бъде домакин на женския отбор на United на обиколка на Съединените щати, включително потенциален демонстративен мач срещу страната на NWSL San Diego Wave, който играе на Snapdragon Stadium в Калифорния.

Говорейки от офиса си в Сан Диего, Макгуайър обяснява как и защо Snapdragon вярва, че Юнайтед, въпреки всичките им недостатъци в последно време, остава изключително привлекателен клуб за спонсориране. Фирмата, която също спонсорира отбора на Мерцедес във Формула 1 за моторни състезания, привлече подкрепата на агенция CAA Sports, за да помогне за анализиране на лиги и отбори в множество спортове, а също така разгледа внимателно крикета.

„Футболът очевидно е най-големият спорт в света“, казва Макгуайър. „Това осигурява голям обсег, а първокласният футбол е Висшата лига.


Юнайтед и Арсенал поставиха нов рекорд за посещаемост на стадион MetLife в Ню Джърси миналия юли (Rich Schultz/Getty Images)

„Можехме да сключим сделка с Висшата лига централно. Можехме да сключим сделка само с F1, вместо да влезем на ниво отбор. Но от философска гледна точка отборите са там, където е страстта. Хората обичат отборите, обичат шофьорите, обичат играчите. Те не се интересуват непременно от лигата. Лигата е там само за да определя правила и да прави шоу. И така, избрахме Манчестър Юнайтед по няколко причини. Единият е мащабът: Юнайтед има 1,1 милиарда фенове по целия свят.

Юнайтед отдавна използва това число, включително когато клубът се обърна към инвеститори, включително нефтохимическата фирма INEOS и катарския шейх Джасим по време на стратегически преглед, който завърши с това, че ръководителят на INEOS сър Джим Ратклиф придоби 25 процента от клуба и си осигури контрол върху техния футбол и бизнес операции. Макгуайър наистина ли вярва, че Юнайтед има 1,1 милиарда фенове? И ако е така, тогава как се определя фен в този случай?

отидете по-дълбоко

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

Обяснено: Какво означава инвестицията на INEOS за Манчестър Юнайтед

„Вие гледате продажбите на фланелки по целия свят“, казва той. „Те продават повече от всеки друг. Разглеждате ангажираността в социалните медии. Разбихме го по държави; 253 милиона в Китай. Китай е най-голямата им фенбаза, което е наистина важен пазар за мен. Индия е втората им най-голяма фенбаза, а САЩ са трети.

„Става въпрос за глобалния обхват на марката и франчайза на пазарите, които ме интересуват, защото Snapdragon е глобална марка. Така че трябва да мисля за тези неща извън Обединеното кралство, извън конкуренцията между Ман Сити и Ман Юнайтед. Това е страхотна драма, страхотен фураж и страхотен подлес. Но изглеждам голям. Гледам глобално. Какво ще ми даде най-доброто за парите си за възвръщаемост на инвестицията? Така се стеснихме до Манчестър Юнайтед.”

Макгуайър признава, че финансовият ангажимент към тази сделка изисква вътрешно убеждаване в Qualcomm.

„Малко бутах камък нагоре по хълма, защото никога досега не сме правили нещо толкова голямо“, казва той. „Еквивалентът на излагане на излъчване на партньор с фланелката на Манчестър Юнайтед във всеки даден мач може да бъде толкова високо, колкото реклама на Супербоул. Представете си повече от 40 мача на година. „Можете да ми дадете стотици милиони долари, за да отида и просто да рекламирам по света, или можем да направим това за много по-рентабилни числа.“

Тази сделка ще бъде сред последните, осигурени от Тимпсън, последният от поредица високопоставени мениджъри на Юнайтед, напускащи Олд Трафорд след инвестицията в INEOS. Тя ще си отиде до три месеца след напускането на бившия главен изпълнителен директор на клуба Ричард Арнолд, временния изпълнителен директор Патрик Стюарт, главния финансов директор Клиф Бати, главния изпълнителен директор по комуникациите и маркетинга Ели Норман и футболния директор Джон Мъртоу.

отидете по-дълбоко

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

Наследството на Ричард Арнолд в Манчестър Юнайтед, свързано с Ten Hag, напускането на Роналдо и Грийнууд

Една от ролите на Тимпсън в осигуряването на тази сделка беше да гарантира, че вълнението в клуба няма да повлияе комерсиално на Юнайтед. Нейният отбор успя да избегне всякакви наказателни клаузи, ако Юнайтед не се класира за Шампионската лига. Сделката на Юнайтед с екипа на Адидас, например, включва намаление, ако клубът прекара последователни сезони извън това състезание.

„Почтеността е наистина важна за нас“, добавя Макгуайър. „Има няколко начина да спечелите. Можете да спечелите на терена. Искаме да бъдем с победителя… Знаехме, че Юнайтед предприема правилни стъпки, за да пренасочи футболните операции, за да ги премести на друго място. И бяхме уверени в това в дългосрочен план.“

Миналата седмица, Атлетик разкри, че Юнайтед обмисля да продаде правата за именуване или на обновен “Олд Трафорд”, или на нов стадион. Това интервю беше проведено преди публикуването на този доклад, но Макгуайър беше попитан, в светлината на факта, че Snapdragon вече спонсорира стадион в Сан Диего, дали ще обмисли подобен подход с Юнайтед. Макгуайър обяснява, че Snapdragon вече помага за подобряване на wi-fi в рамките на Олд Трафорд и в Карингтън, където според него свързаността е била „слаба“, тъй като тренировъчният комплекс е в провинцията, югозападно от Манчестър.

„Ако искаме да отидем по-дълбоко, това наистина ще зависи от резултатите, които виждаме“, казва Макгуайър, когато го питат за правата за именуване. „И вярваме ли, че можем да извлечем нещо повече от това? Защото има закон за намаляваща възвращаемост с всички неща.

„Ще ви дам перфектен пример. Разширихме връзката си с Mercedes Формула 1 в Академията на Формула 1. Смятаме, че има смисъл да подкрепим мисията на Академията на Формула 1, която в крайна сметка е да произведе първата жена пилот от Формула 1. Така че разширяването и обгръщането на нашата марка около Дориан Пин, която е Mercedes, 20-годишната млада жена на второ място в момента в Академията на Формула 1, смятаме, че това е нещо добро за марката.

F1


Pin се готви да кара в Барселона през юни (Pauline Ballet/Formula 1 чрез Getty Images)

„Ако има тази възможност с Манчестър Юнайтед отвъд предната фланелка, ако вярваме, че има повече за подхранване и повече за извличане от взаимоотношенията, със сигурност винаги ще гледаме на това.“

Дискусиите може да са възможни по време на предстоящото предсезонно турне на Юнайтед, по време на което те ще се изправят срещу Реал Бетис на стадион Снапдрагон в Сан Диего на 31 юли. Юнайтед също игра срещу Рексам на същия стадион миналото лято. Апетитът за Юнайтед в САЩ се подчертава от факта, че мачът им от турнето срещу Ливърпул в Южна Каролина на 3 август разпродаде стадиона с капацитет от 77 000 души, където ще се играе в рамките на 15 минути.

Световното ръководно тяло на футбола ФИФА в момента преразглежда политиките си в ход, който може да позволи състезателни вътрешни срещи от редовния сезон да се играят извън родната страна. Това накара ръководителите както на NBC (която излъчва Висшата лига в САЩ), така и на CBS (американските оператори на Шампионската лига) да подкрепят идеята за игра на еднократни мачове в Щатите.

Като партньор на Юнайтед в предната част на фланелката, това ще означава ли по-положителна експозиция за Snapdragon?

„Абсолютно“, казва Макгуайър. „Като вземем модела на NFL и модела на MLB, където те отиват в чужбина и играят игри от редовния сезон, които се зачитат за техните победи и техните поражения. За Висшата лига и европейския футбол като цяло има много смисъл.

Манчестър Юнайтед


Мъжете на Юнайтед се подреждат, за да се изправят срещу Рексам на стадион Snapdragon през юли 2023 г. (Ash Donelon/Manchester United чрез Getty Images)

„Тъй като глобалният футбол е толкова експанзивен и нашата марка е там, независимо къде по света, това ми е от полза, така че това е фантастично. Току-що получихме най-новия франчайз на MLS (Major League Soccer) тук, в Сан Диего, и те ще играят на Snapdragon Stadium (когато сезон 2025 започне в началото на следващата година), така че сме супер щастливи от това. С инвестицията на Дейвид Бекъм в Интер Маями и с пристигането на Лионел Меси и Световното първенство в Мексико, САЩ и Канада през 2026 г., имаме толкова много импулс. След това имате женски футбол и ниво на националния отбор на САЩ и NWSL; San Diego Wave също играе на Snapdragon Stadium.

„Надграждайки тази инерция и улавяне на това и след това решаване, „Нека да поставим някои истински мачове от редовния сезон на тези други места“, мисля, че това е положително за лигата, независимо дали е само Висшата лига или европейския футбол като цяло. Мисля, че е невероятно. Става въпрос само за разширяване на аудиторията, нали? Така че мисля, че е страхотно.”

Женският отбор на Юнайтед никога не е играл демонстративен мач в Щатите, но това лято техните колеги от Женската Суперлига Арсенал и Челси пътуват, за да играят един срещу друг и да се изправят срещу страните от NWSL Вашингтон Спирит и Готъм.

Макгуайър, ухилен, казва: „Бихме искали женският отбор на Манчестър Юнайтед да играе San Diego Wave на Snapdragon Stadium. Това би било феноменално. Всъщност сме говорили за това. Така че бихме искали това да се случи. Мисля, че Wave ще бъде напълно настроен да направи това също. Така че да, да, да и да, в отговор на това.

(Горна снимка: Snapdragon)



Source link

Post expires at 1:08am on Tuesday July 30th, 2024

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOGIN

User Welcome once more to the Football Academy Levski - Rakovski

Skip to toolbar