Mark Critchley and Laurie Whitwell
Манчестър Юнайтед възнамерява да построи нов стадион със 100 000 капацитет, а не да преустрои съществуващия си дом на Олд Трафорд.
Юнайтед обяви амбициозните планове във вторник, като базираната в Лондон архитектурна фирма Fosters + Partners избра да ръководи проекта за проектиране на новия дом на клуба.
Новото строителство ще бъде разположено на земя около Олд Трафорд, като част от по-широко регенерация на района на Трафорд Уирфсайд. Клубът заяви в прессъобщение, че новият проект за стадион и регенерация има потенциал да предостави допълнителни 7,3 милиарда британски лири (9,7 млрд. Долара) на местната икономика, да създаде 92 000 възможности за работа и да изгради повече от 17 000 нови жилища, както и да управлява допълнителни 1,8 милиона посетители годишно.
Специалната група за регенерация на Олд Трафорд, която беше създадена за преглед на вариантите за проекта за стадион и регенерация, проведе последна среща в петък, преди да бъде застанала.
Дигиталните рендери и мащабирани модели на това, което може да изглежда новият стадион и околността, бяха разкрити от Foster + Partners във вторник. Сега те ще предоставят „основен план за по -подробна осъществимост, консултации, проектиране и планиране, когато проектът влиза в нова фаза“, заяви клубът.
„Днес бележи началото на невероятно вълнуващо пътуване до доставката на това, което ще бъде най-големият футболен стадион в света, в центъра на регенериран Олд Трафорд“, казва в изданието сър Джим Ратклиф, съсобственик на клуба.
„Сегашният ни стадион ни служи блестящо през последните 115 години, но той изостава от най -добрите арени в Световния спорт. Изграждайки до съществуващия сайт, ще можем да запазим същността на Олд Трафорд, като същевременно създаваме наистина най-съвременния стадион, който трансформира изживяването на вентилатора само стъпки от нашия исторически дом.
„Точно толкова важна е възможността нов стадион да бъде катализатор за социално и икономическо обновяване на района на Олд Трафорд, създавайки работни места и инвестиции не само по време на фазата на строителство, но и трайна основа, когато районът на стадиона е завършен. Правителството определи инвестициите в инфраструктура като стратегически приоритет, особено в северната част на Англия, и ние сме горди, че подкрепяме тази мисия с този проект на национален, както и местно значение. “
(Манчестър Юнайтед/Foster + Partners)
Работната група предостави своя доклад за опции, разглеждайки предимствата както на ново изграждане, така и на преустроен стадион по -рано тази година.
Докладът стигна до заключението, че макар и двете опции да „предоставят трансформативни ползи за клуба, както и за Трафорд и извън нея“, тези предимства ще бъдат „усилени под новата опция за изграждане“.
Въпреки че беше установено, че капацитетът на преустроен Олд Трафорд може да достигне до 87 000, беше установено, че ново изграждане може да побере до 100 000 привърженици.
Проучване на привържениците на Юнайтед миналата година установи, че 52 на сто от поисканите фенове подкрепят изграждането на нов стадион от нулата, докато 31 на сто предпочитат преустройството.
„Нашата дългосрочна цел като клуб е най-добрият футболен отбор в света да играе на най-добрия стадион в света“, заяви главният изпълнителен директор Омар Берада. „Благодарни сме за работата на осъществимостта, извършена от Специалната група за регенерация на Олд Трафорд, изследваща възможностите за бъдещето на Олд Трафорд.
„Внимателно разгледахме неговите открития, заедно с възгледите на хиляди фенове и местни жители и заключихме, че нов стадион е правилният път за Манчестър Юнайтед и нашата околна общност. Сега ще предприемем по -нататъшни консултации, за да гарантираме, че феновете и жителите продължават да се чуват, докато преминаваме към окончателни решения. „

(Michael Regan/Getty Images)
Сър Алекс Фъргюсън, легендарният бивш мениджър на клуба и победител в 13 титли във Висшата лига, каза: „Манчестър Юнайтед винаги трябва да се стреми към най -доброто във всичко, което прави, на и извън терена, и това включва стадиона, в който играем. Олд Трафорд притежава толкова много специални спомени за мен лично, но ние трябва да бъдем смели и да се възползваме от тази възможност, за да изградим нов дом, подходящ за бъдещето, където може да бъдем направени в Новия дом.
Финансирането остава значителен въпрос, като цената на новопостроения стадион се оценява на повече от 2 млрд. Паунда. Както съобщава Атлетичният През юни Юнайтед ще обмисли продажбата на правата за именуване на новия им дом, за да помогне за плащане на проекта.

Върви по -дълбоко
Изграждане на 100 000-местен стадион: Предизвикателствата и ползите
„Основният въпрос е как това ще бъде платено“
Анализ от кореспондента на Манчестър Юнайтед Лори Уитуел
Този резултат беше проследен веднага щом Ратклиф мина през вратите на „Олд Трафорд“. Миналия юли в Лос Анджелис, старшите фигури на Юнайтед говориха за възможността нов стадион да достигне 100 000 капацитет и желанието на Ратклиф беше ясно тогава.
Със сигурност има привлекателност сред фенбазата за „нов Трафорд“ – особено с плана за регенерация на градовете заедно – но гледката не е единодушна и много хора ще бъдат тъжни, че основание, което държи толкова много спомени, се оставя след себе си.
Като се има предвид, че подкрепата на Фъргюсън за проекта, като е отрязана като посланик, е забележима, като се има предвид, че той е създал толкова много от тези моменти, вградени в съзнанието на клуба.
Основният въпрос е как ще бъде изплатено изграждането: придобиване на повече дълг, чрез спонсорство или чрез пари, инжектирани от INEOS? Повишаването на цените на билетите изглежда неизбежно при този сценарий, но трябва да се внимава да не се цени феновете.

(Манчестър Юнайтед/Foster + Partners)
Действителният дизайн на стадиона също е от решаващо значение. Олд Трафорд, за всичките си грешки, има характер и история. Много клубове се бориха при преминаването на нови стадиони. Може ли някои от архитектурата да се запазят?
Ратклиф приветства Бернабеу и Камп Ноу на Реал Мадрид, но и двете тези основания са реновирани на първоначалните си обекти.
Лорд Норман Фостър, основател на Foster + Partners, каза: „Всичко започва с опита на феновете, приближавайки ги от всякога до терена и акустично култивира огромен рев. Стадионът се съдържа от огромен чадър, реколтата на енергия и дъждовна вода и приютяване на нова обществена площадка, която е два пъти по -голяма от площада на Трафалгар. „
Поддържането на привърженици близо до терена се чувства от съществено значение за поддържането на тази връзка с действието.
Но рендерите, изложени от Юнайтед, са драматично изместване от сегашния стадион и ще бъдат изключително разделителни. Палатката отгоре на земята се удря като странно съпоставяне на фона на пейзажа и това, което дойде преди.
Сделка за правата на именуване и повече дълг?
Анализ от старши репортер на новини за футбол Мат Слейтър
„Сделките за именуване на права са като безплатни пари за клубове, а тези, които нямат ги, просто оставят пари на масата“, заяви Майкъл Уивър, експерт по спонсорски сделки, който оглавява консултативния екип за оценка в Лондонския офис на Kroll, каза в Лондон в Лондон в Лондон в Лондон, каза Атлетичният. „Трябва само да погледнете Съединените щати, където почти всеки стадион е кръстен на спонсор, за да видите това.
„Ако Манчестър Юнайтед продаде правата за именуване на Олд Трафорд, нашият анализ предполага, че те биха печелили около 15 милиона паунда годишно, но можете да удвоите това за нов стадион. Сделката за правата на именуване, да кажем, 10 години ще покрие значителна част от строителните разходи и ще им даде възможност да заемат пари за останалата част при по-добър лихвен процент. Не разбирам защо не биха направили сделка за правата на именуване. „
Кой или какво би се вписало в новия дом на Юнайтед? Някой дори би използвал новото име?
Тези въпроси са по -трудни за отговор и феновете на Юнайтед са разделени – но феновете на Арсенал свикнаха с Емирствата, а феновете на Манчестър Сити изглежда нямат проблем да наричат дома си Етихад.

(Манчестър Юнайтед/Foster + Partners)
„INEOS може да е по -приятен спонсор от някой друг като Манчестър Юнайтед вече са активно свързани с INEOS и би предположил, че компанията на Ratcliffe е напълно ангажирана и в нея за дългия път“, предлага Уивър.
„Нашите изследвания предполагат, че британските фенове вече не са за разлика от сделките за именуване на права, каквито са били. Феновете стават все по -грамотни финансови с клубовете си и знаят какво е необходимо, за да се състезават на терена, особено ако сте срещу съперници, подкрепени от Sovereign Wealth Funds. Трябва да изтръгнете целия сок. „
И така, сделката за правата на именуване ще помогне, но какво ще кажете за останалите?
„Това ще бъде много скъпо“, казва Тим Уилямс, който беше финансов контролер на групата на Юнайтед за пет години до 2015 г. „Сигурен съм, че ще трябва да бъде финансиран от комбинация от собствен капитал и дълг. Няма да има недостиг на глобални банки и фирми с частен капитал, които искат да дадат заем на обединени пари, но ще бъде интересно да се види колко те заемат и къде седи този дълг.
„Дългът е много натоварен срок в Юнайтед, но обикновено е по -добре да се постави дълг на стадиона върху книгите на клуба или филиал на клуба. Разделянето на клуб и стадион рядко работи в дългосрочен план. „
(Топ снимка: Манчестър Юнайтед/Фостър + Партньори)
(Tagstotranslate) Манчестър Юнайтед (Т) Шампионска лига (Т) Култура (Т) Висша лига (Т) Футбол (Т) Спортен бизнес
Source link
Post expires at 9:59am on вторник март 25th, 2025