Манчестър Юнайтед срещу Ливърпул беше вълнуващ. Само си представете, ако и двамата се стремят към титлата

Carl Anka

На продълженията често им е трудно да подобрят своите предшественици. Все пак неделя Равенството 2-2 на Манчестър Юнайтед с Ливърпул донесе голяма част от анархистичната контраатака, която направи Марч ФА Къп четвъртфинал между двамата толкова вълнуващ.

Резултатите на Юнайтед срещу Ливърпул този сезон — равенства у дома и навън в Висша лига и спечелването на ФА Къп с 4-3 — видях отбора на Юрген Клоп да бъде изхвърлен от Купата и допълнителна бръчка, хвърлена в увлекателна тристранна надпревара за титлата.

Въпреки това, Юнайтед е хвърлен като аутсайдер, който разруши, а не протагонист наравно с Ливърпул.


Искате ли да разберете най-голямата история на деня преди всеки друг? Запишете се тук за нашия страхотен нов ежедневен бюлетин


Една от най-странните странности на английския футбол е, че двата най-успешни клуба в страната рядко са на върха си едновременно. От създаването на Висшата лига през 1992 г. е имало сравнително малко мачове помежду им, които могат да се считат за надпревара с шест точки за титлата.

През сезон 1996-97 Ливърпул на Рой Евънс игра домакинство на Юнайтед на сър Алекс Фъргюсън в средата на април. Ливърпул беше на две точки зад Юнайтед и можеше да излезе начело в лигата с победа (Юнайтед имаше мач по-малко), но Юнайтед завърши с 3-1 победител и завърши сезона като шампион на Висшата лига.

През март 2009 г. Ливърпул на Рафа Бенитес победи Юнайтед на Фъргюсън с 4-1 на Олд Трафорд. Фернандо Торес даде кръв на Неманя Видич в мач, който изглеждаше с огромни последици за надпреварата за титлата, само че и двата отбора направиха почти перфектна серия, за да затворят сезона, а Юнайтед спечели 11-ата си титла във Висшата лига с четири точки разлика.

Юнайтед на Оле Гунар Солскяер се срещна с Ливърпул на Клоп на Анфийлд на 17 януари 2021 г., като Юнайтед е първи в лигата, а Ливърпул е трети. Сивото равенство 0-0 накара Пол Погба да пробие тревата от разочарование, след като пропусна възможност да отбележи късен победител. И все пак в сезон, прекъснат от пандемията Covid-19, с мачове, играни при закрити врати, е трудно да се нарече този жребий решаващ за титлата: Манчестър Сити в крайна сметка спечели лигата, завършвайки с 12 точки пред Юнайтед.


(Пол Грийнууд/CameraSport чрез Getty Images)

Едно от най-големите съперничества в английския футбол не е имало истински решаващ титлата мач между двамата от доста време. Ако такова събитие се случи, това би направило културно събитие, което вероятно ще привлече много погледи и ще генерира много пари.

„Когато бях в BBC, най-голямата аудитория за който и да било отбор беше Ман Юнайтед“, казва консултантът по спортни права Дейвид Мъри. „Ето защо, когато наближи Купата на Англия, те се излъчват по телевизията почти всеки път, дори и да не е много добър мач. Вторият клуб е – с известна разлика – Ливърпул.”

Победа на Юнайтед с 2-0 Дарби Каунти в третия кръг на ФА Къп през януари 2018 г. прекъсна поредица от 58 мача в състезанието, показвани на живо по телевизията от британски телевизионен оператор, серия от 12 години назад и два различни канала. Клубът е в момента в поредица от 32 последователни мача за ФА Къп, избрани за излъчване, а миналия месец четвъртфиналът за ФА Къп срещу Ливърпул отбеляза пик на гледаемостта от 8,6 милиона души в Обединеното кралство в платформите на ITV – най-голямата телевизионна аудитория за 2024 г. всички канали, макар и на безплатен разпространител. В Обединеното кралство се показват мачове от Висшата лига Sky Sports, TNT Sports и Amazon Prime — всички платени платформи, които биха поставили по-нисък таван на гледаемостта.

Но ако Юнайтед и Ливърпул се срещнат като най-добрите страни в надпреварата за титлата, това има потенциала да счупи рекорди по цялата планета.

„Трудно е да се мисли за много по-продаваема надпревара за титлата от тази“, казва Гед Колиприст, основател на фирмата за спортен маркетинг Underdog. „Те са двама от най-големите съперници в Обединеното кралство. Това е най-голямото междуградско съперничество, което имате. Два от най-големите клубове, две от най-големите имена в цялата си история са били доминиращи в различни периоди. Да вземем тази история и да я комбинираме… би било абсолютно зашеметяващо огромно.“

Този месец NBC Sports публикува статистика за най-гледаните мачове от Висшата лига в Съединените щати. Програмата включва както Ливърпул, така и Юнайтед, както и равенството 0-0 през декември на Анфийлд.

Приспособление Гледаемост в САЩ Дата

Манчестър Сити срещу Арсенал

2,12 милиона

31 март 2024 г

Ливърпул срещу Арсенал

1,96 милиона

23 декември 2023 г

Арсенал срещу Манчестър Юнайтед

1,92 милиона

22 януари 2023 г

Ливърпул срещу Манчестър Юнайтед

1,77 милиона

17 декември 2023 г

Нюкасъл срещу Манчестър Сити

1,68 милиона

13 януари 2024 г

Манчестър Сити срещу Челси

1,51 милиона

17 февруари 2024 г

Юнайтед се бори да осъществи повече от шепа убедителни предизвикателства за титлата след оттеглянето на Фъргюсън, но те остават търговско равенство. Резултатът 2-2 в неделя беше придружен от Даниел Стъридж, който служеше като част от „Fen Fest на NBC“ в Нешвил, Тенеси.

Имаше и други опити мачът между двете страни да се превърне в специално събитие. В началото на сезон 2016-17 първият мач между Ливърпул на Клоп и новопоставения мениджър на Юнайтед Жозе Моуриньо беше преместен за начален мач в понеделник вечер. Sky Sports News включи обратно броене до това, което те нарекоха „Червен понеделник“.

Това, което последва, беше един от по-скучните сблъсъци между двете страни, като и двата отбора се отмениха взаимно при мрачно равенство 0-0.

„Това беше ужасен футболен мач“, казва Colleypriest. „И това показва, че въпреки целия маркетинг, който можете да вложите в спорта, не можете да повторите истинска опасност и драма. Ето защо тук говорим за хипотетичен сценарий. В този сценарий, когато има заглавие на линия, това е абсолютно масивно.

Високият зрителски потенциал също води до висок рекламен потенциал и хипотетично решение за заглавие може да примами рекламодателите по начин, който малко други биха могли да се сравнят.

„Най-големите рекламодатели биха казали „Вкарайте ме там, вкарайте ме там. Имам нужда от място в него“, казва Colleypriest. „Статутът на Супербоул е: „Ние харчим парите си някъде и част от тях трябва да влязат там“. Просто от гледна точка на големите марки, вие искате да бъдете виждани до тези най-големи събития.

„Бихте били притиснати да влезете там, те почти биха могли да назоват цената си за това.“

Решаващ за титлата мач между Манчестър Юнайтед и Ливърпул може да доведе до един от най-доходоносните и най-гледаните мачове в историята на Висшата лига. Всичко, което е необходимо, е правилното стечение на обстоятелствата и двата отбора да бъдат добри едновременно. Не е също много да питам, нали?

(Горна снимка: Martin Rickett/PA Images чрез Getty Images)



Source link

Post expires at 4:47am on Tuesday May 28th, 2024

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOGIN

User Welcome once more to the Football Academy Levski - Rakovski

Skip to toolbar