Мачовете на Висшата лига в чужбина имат „много смисъл“ – изпълнителен директор на Snapdragon

Adam Crafton

Водещ изпълнителен директор от новия спонсор на фланелката на Манчестър Юнайтед Snapdragon казва, че би имало „много смисъл“ за Висшата лига и европейския футбол да проучат възможността за провеждане на еднократни игри от редовния сезон извън страната домакин и в ключови развиващи се пазари като Съединените щати.

Snapdragon, дъщерно дружество на американската технологична компания Qualcomm, тази седмица пусна първата си фланелка с Юнайтед преди сезон 2024-25 като част от тригодишно споразумение за спонсориране на екипите на клуба за мъже и жени, което струва 75 милиона долара на сезон.

Тези числа означават, че Snapdragon са на второ място след Adidas по отношение на приходите от спонсорство за United и като такива те са заинтересована страна, чието мнение ще има тежест на Old Trafford. Юнайтед ще пътува до САЩ това лято за предсезонното си турне и ще играе на Snapdragon Stadium в Сан Диего срещу Реал Бетис.

Дон Макгуайър, главен маркетинг директор на Snapdragon, разговаря с Атлетик като част от широкообхватно интервю за спонсорството на неговата компания с Юнайтед и той беше попитан какво е мнението му относно пренасянето на по-смислени игри в САЩ и това би повлияло на представянето на Snapdragon в предната част на фланелката на Юнайтед.

„Абсолютно“, каза Макгуайър. „Вземайки модела на NFL и модела на MLB, където те отиват в чужбина и играят игри от редовния сезон, които се зачитат за техните победи и техните поражения. Мисля, че за EPL и европейския футбол като цяло има много смисъл.

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

В спонсорската сделка на Манчестър Юнайтед за $225 милиона за фланелки

„Току-що получихме най-новия франчайз на MLS тук в Сан Диего и те ще играят на Snapdragon Stadium, така че сме супер щастливи от това. С инвестицията на Дейвид Бекъм в Интер Маями и с пристигането на Лионел Меси и Световното първенство в Мексико, САЩ и Канада, имаме толкова много импулс. След това имате женски футбол и нивото, до което са достигнали американският национален отбор и NWSL; San Diego Wave също играе на Snapdragon Stadium, което е невероятно. Често е разпродаден по време на мачовете от редовния сезон.

„Като надградим този импулс и го уловим и след това решим, нека поставим някои действителни мачове от редовния сезон на тези други места, мисля, че това е положително за лигата, независимо дали е само Висшата лига или за европейския футбол като цяло. Мисля, че е невероятно. Става въпрос само за разширяване на аудиторията, нали? Така че мисля, че е страхотно.”

Възможността за провеждане на еднократни мачове извън обичайните им юрисдикции се увеличи по-рано тази година, когато световното ръководно тяло FIFA беше оттеглено от забележително дело от промоутъра на американски събития Relevent, който през 2018 г. беше осуетен в опитите си да вземе мач от Ла Лига между Жирона и Барселона до Маями в САЩ. Петгодишна съдебна битка накара Relevent, основана от собственика на Маями Делфинс Стивън Рос, да обвини ФИФА, че действа като монополист и предотвратява честната конкуренция.

Директивата на ФИФА, издадена през 2018 г., гласи, че вътрешните мачове трябва да се играят на тяхната родна територия, но ФИФА и Relevent се споразумяха по своя случай, като ФИФА е готова да преразгледа политиките си по този въпрос. След това това се приближи с още една стъпка преди две седмици на конгреса на ФИФА, когато световното ръководно тяло одобри работна група, която да разгледа потенциални промени в правилата.

отидете по-дълбоко

ФИФА обяви, че 10 до 15 членове, представляващи национални асоциации, конфедерации, клубове, лиги, играчи, групи на поддръжници и „частни субекти“, ще се съберат, за да направят препоръки по въпроса „през следващите месеци“. Работната група ще разгледа промени в правилата за „разрешаване на междуклубни футболни мачове или състезания“ и критериите, които ще се прилагат за подписване на такива мачове или състезания.

Ла Лига вече заяви намерението си да провежда мачове в чужбина, ако им бъде разрешено да го направят, докато миналата седмица беше съобщено, че клубът от трето ниво на EFL Бирмингам Сити, чиято американска собственост включва иконата на NFL Том Брейди, е попитал лигата относно дали може да успеят да изнесат мача си от редовния сезон срещу Рексам в САЩ. Собственикът на Рексам и холивудска суперзвезда Райън Рейнолдс настоя в Twitter, че неговият клуб не е бил част от тези дискусии и омаловажа тази възможност.

Следват коментарите на Snapdragon АтлетикИнтервюто на Джон Милър през април, в което водещият изпълнителен директор на NBC Sports и важна фигура в преговорите за мултимилиардна сделка за медийни права на мрежата с Висшата лига, каза, че „ще продължи да настоява за“ първия английски топ- полетни игри, които ще се играят в Съединените щати.

отидете по-дълбоко

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

NBC ще продължи да настоява за мачове от Висшата лига в САЩ

Висшата лига преди това се опита и не успя да вземе кръг от мачове по целия свят – обреченото предложение за “39-та игра” през 2008 г. Изпълнителният директор на лигата Ричард Мастърс каза през пролетта, че вратата е “отворена”, но не е в своите планове.

Милър, президент на придобиванията и партньорствата на NBC Sports, беше попитан дали би подкрепил мачовете, които се насочват към САЩ, за да свържат допълнително английския футбол с американската публика. Той каза: „Много. И това е точка, че проведохме разговори с Висшата лига и те бяха много отворени и възприемчиви да ме изслушат.”

Преди финала на Шампионската лига през юни, Дейвид Берсън, президент и главен изпълнителен директор на CBS Sports, тогава разкри, че провеждането на състезателни игри на УЕФА в САЩ е идея, която мрежата би приветствала, добавяйки, че това също е „нещо, което УЕФА би искала. ”

„Това е добър въпрос и сте прав“, каза Берсън. „Това е нещо, за което се говори рутинно. Нямаме какво да кажем в този смисъл в този момент, но няма да се изненадам, ако през следващите шест години ще видите това в действие. Това е нещо, което приветстваме. Мисля, че това е нещо, което УЕФА би искала.”

Атлетик по-рано съобщи, че няколко водещи ръководители на европейски клубове, включително президентът на Пари Сен Жермен Насър Ал-Хелаифи, подкрепят идеите за провеждане на значими мачове извън Европа.

През април 2022 г. Ал-Хелаифи каза Атлетик че в ролята си на председател на Европейската клубна асоциация — която представлява клубове, които рутинно се състезават в клубните състезания на УЕФА — че клубовете обмислят всякакви инициативи за разширяване на техните международни медийни права, включително „нови места, нови пазари, нови формати. ”

Манчестър Юнайтед отказа коментар.

отидете по-дълбоко

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

Защо европейските футболни мачове може би най-накрая идват в САЩ

(Горна снимка: Рич Шулц/Гети изображения)



Source link

Post expires at 1:00am on Tuesday July 30th, 2024

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOGIN

User Welcome once more to the Football Academy Levski - Rakovski

Skip to toolbar