Laurie Whitwell and Andy Mitten
Тръстът на привържениците на Манчестър Юнайтед (MUST) изпрати писмо до главния изпълнителен директор на клуба Омар Берада, в което написва, че новообявеният билет е „позор“.
Фен групата упражнява натиск върху футболното ръководство на Юнайтед в опит да провокира обратен завой на политиката за увеличаване на цената на местата за оставащите мачове на Олд Трафорд до 66 паунда всеки.
MUST нарича увеличенията, които бяха обявени във вторник вечерта без консултация, „скандален“ начин за третиране на по-младите фенове, на които няма да бъдат предоставени преференциални отстъпки в новата система.
Писмото, изпратено до Беррада, също подчертава как извършването на промените едностранно „подкопава целостта“ на политиката за ангажиране на феновете на клуба, което е изискване на разпоредбите на Висшата лига.
Повишаването на цените, което ще засегне всеки, който иска да си купи билет за дома от сега до края на този сезон, е резултат от решимостта на сър Джим Ратклиф да увеличи приходите, за да спазва финансовите правила. Но ТРЯБВА да твърди, че този ход ще генерира „мизерни печалби“, които добавят „обида към нараняване“ към реалните разходи за лица под 16 години.
Berrada беше назначен за главен изпълнителен директор от Ratcliffe тази година, започвайки работа официално през юли.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО писмо изцяло
Скъпи Омар,
Пишем от името на членовете на Форума на феновете, Консултативния съвет на феновете и Борда и Комитета на MUST, за да протестираме по възможно най-категоричен начин срещу промените в цените на билетите, обявени на 26 ноември.
Тези промени са позор, както по същество, така и по начина, по който клубът ги прави.
Първо, правите промени в цените на билетите в средата на сезона, с незабавен ефект. Това никога не се е случвало досега.
Второ, мащабът на увеличението за отделните фенове е на ниво, невиждано досега — до 40% увеличение за възрастни и 164% за деца. Най-лошият аспект на това е премахването на отстъпките за деца и възрастни хора. Билет за U16, струващ £25 в един от краищата, сега е £66. Родител, който води детето си, сега ще плаща £132, което е около двойно повече от текущата цена.
Със сигурност всички можем да се съгласим, че младежите, които ходят на мач с родителите си, са бъдещето на клуба? И все пак, скандално, именно тази група ще претърпи най-голямото увеличение от всички. Освен това е от голяма загриженост, че Клубът е възприел този подход към концесионните билети и начина, по който тези промени в политиката са били съобщени, имайки предвид Правилата на Висшата лига, които обграждат тези въпроси.
Трето, това увеличение на цените на билетите безспорно ще окаже влияние върху правилата за използване 15/19. Вашите условия гласят, че за да се счита препродаден билет за използван, Клубът трябва да може да го препродаде. Клубът направи ли някакъв анализ за това как увеличенията на цените биха повлияли на приемането на тези резервни билети? Това е директна промяна в политиката за сезонни билети в средата на сезона, която със сигурност не е проучена от гледна точка на нейното въздействие. Намерението на Клуба ли е да санкционира притежателите на сезонни билети, които, въпреки че се опитват да се съобразят, нарушават Правилата за използване?
И накрая, с едва изсъхналото мастило на вашата наскоро публикувана Стратегия за ангажиране на феновете и въпреки протокола за консултация, договорен в дискусиите с FAB и MUST (такъв, който изрично засяга въпросите за билетите), Клубът взе това решение без каквато и да е консултация. Начинът, по който това е направено, напълно подкопава целостта на процесите на ангажиране на феновете на Клуба. Добавя обида към нараняването, че такъв безпрецедентен и противоречив подход е възприет, независимо от оскъдната възвръщаемост, която тази програма ще донесе. Това е ясен случай, че лечението е по-лошо от болестта.
Билетите са точката за достъп за привържениците, които посещават мача. Използвайки ги, рискувате да загубите добра воля и афинитет, които носят толкова много добавена стойност на клуба, не само като подкрепа за отбора, но и финансово, както по отношение на дискреционните разходи на феновете, така и на стойността за спонсорите. Незначителните печалби в приходите от билети ще бъдат компенсирани от загубата в тези други области. В сравнение с основните ни съперници, Юнайтед има горда традиция на по-справедливо ценообразуване, което от своя страна спомогна за генерирането на нашата огромна лоялна подкрепа в продължение на десетилетия. Решения като това приемат тази лоялност за даденост и я излагат на риск.
В съобщението на клуба за тези промени се посочва, че искате да се ангажирате с феновете, за да обсъдите по-дългосрочни промени в билетите и цените. Подобен ангажимент може да се осъществи само в среда на взаимно доверие – и това беше подкопано тази седмица. Сякаш Клубът е решил да върне ангажираността на феновете към тъмните векове. Това е неприемливо.
Има три неща, които ви молим да направите сега:
- Поставете тези промени на пауза, докато могат да се проведат срещи с FAB и FF, за да ги обсъдят правилно.
- Отново се ангажирайте с принципите на консултация, които Клубът е съгласувал преди това с FAB, FF и MUST.
- Създайте, заедно с трите органа, плана за консултация, който ще управлява решенията за билети през следващата година.
Очакваме с нетърпение да чуем вашето мнение по спешност.
(Карл Ресин/Гети изображения)
Post expires at 3:17pm on Saturday December 21st, 2024