Манчестър Юнайтед обявен за най-скъпия футболен клуб в света; 20 MLS отбора в топ 50

Colin Millar

Манчестър Юнайтед са обявени за най-скъпия футболен клуб в света с 20 Висша лига футбол (MLS) отбори в глобалния списък с топ 50.

В цифри, съставени от СпортикоЮнайтед се оценяват на $6,2 милиарда (£4,96 милиарда), с Реал Мадрид ($6,06 милиарда), Барселона ($5,28 млрд.), Ливърпул (5,11 милиарда долара) и Байерн Мюнхен (4,8 милиарда долара) допълват челната петица.

ФК Лос Анджелис ($1,15 милиарда) са най-високо класираният клуб в MLS на 15-то място, с Атланта Юнайтед, Интер Маями, Ел Ей Галакси и Ню Йорк Сити ФК всички в топ 20.

The Висша лига е втората най-представена лига в списъка с девет клуба в топ 50; обаче тяхната кумулативна оценка от 29 милиарда долара е почти двойно по-висока от тази на 20-те клуба от MLS (15,1 милиарда долара).

Клубовете от Ла Лига имат третата най-висока кумулативна сума в лигата с $13 милиарда; но са представени само от три клуба (Реал Мадрид, Барселона и Атлетико Мадрид) в списъка.

Серия А има шест клуба в списъка, но нито един в топ 10, с Ювентус (11-ти, $1,77 милиарда), Милано (14-то място, 1,2 млрд. долара) и Интер (16-то място, 1,06 млрд. долара), водещи в оценките на италианските клубове.

Въпреки това, четирите представени клуба от германската Бундеслига (7,6 милиарда долара) засенчват оценката на Серия А (6,1 милиарда долара), като Лига 1 (4,8 милиарда долара) се нарежда на пето място сред представените клубове от европейската лига.

Топ 50 включва и три клуба от Лига MX (Америка, Гуадалахара и Монтерей), заедно с един клуб от холандската Ередивизи (Аякс), португалската Примейра Лига (Бенфика) и бразилската Серия А (Фламенго).

Моделът на Sportico за оценка на клуба е подобен на Футболен богат списък на Forbes, който също следи и изчислява общите стойности на футболните клубове. Реал Мадрид беше обявен за най-скъпия клуб в света пред Манчестър Юнайтед в последния списък на Forbes, който беше публикуван през май 2023 г.


Атланта Юнайтед и ЛАФК са двата най-ценени клуба от MLS (Rich von Biberstein/Icon Sportswire чрез Getty Images)

Как се изчисляват цифрите?

Sportico изчислява потоците от приходи въз основа на цифри, публикувани от клубни сметки.

Данните за приходите са разделени на три категории: излъчване, реклама и ден на мача.

Излъчването се състои както от местни, така и от международни медийни сделки, както и парични награди от състезанието.

Търговските приходи се основават на приходи от спонсорство, реклама, корпоративно гостоприемство, кетъринг и събития извън деня на мача, като споразуменията за спонсорство на екипи и стадиони помагат за увеличаване на тези цифри.

Приходите от мачовете се получават от продажба на билети, приходи от членство, състезания за купата и предсезонни билети.

Освен това Sportico казват, че използват „специфични за отбора множители“, които описват като „базирани на множество фактори, включително: исторически продажби, пазар (размер, наситеност и интерес от бъдещи собственици), сила на марката, представяне на терена (исторически и скорошни), условия за лизинг на съоръжение, дългова тежест и допълнителни задължения, както и очаквана бъдеща икономика на отбора и лигата.“ Това включва и външни фактори, включително дали клубовете могат да изпаднат.

отидете по-дълбоко

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

Как оценявате един футболен клуб?

Защо клубовете в MLS са толкова ценни?

Приходите в MLS са ниски, клубовете рядко печелят и не могат да се възползват от тях УЕФАпредлаганите пари в европейската конкуренция. Така че защо неговите клубове са толкова на видно място в списъка?

Sportico казват, че оценките на клубовете от MLS се повишават от фактори като „контрол на разходите, модерни стадиони и структура от едно лице, която насърчава сътрудничеството на собствеността“.

Липсата на изпадане от MLS също добавя стабилност към оценките на MLS и повишава прага на нивата на доходите.

Оценката на лигата също е повишена от 10-годишно споразумение за излъчване с Appleкакто и поредица от пристигания на високопоставени играчи, включително Лионел Меси в Интер Маями, който засили глобалния си профил, докато САЩ също ще бъдат сред нациите домакини на Световното първенство през 2026 г.

отидете по-дълбоко

ВТИДИ ПО-ДЪЛБОКО

Tifo видео: Защо франчайзите на MLS са толкова ценни?

(Mike Egerton/PA Images чрез Getty Images)



Source link

Post expires at 8:00pm on Tuesday May 28th, 2024

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

LOGIN

User Welcome once more to the Football Academy Levski - Rakovski

Skip to toolbar